Algemene voorwaarden
- Prijzen
Alle vermelde prijzen op de website van Kingstyle zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
- Betalen
Je kunt betalen d.m.v. iDeal, Klarna achteraf betalen of vooruitbetaling via overboeking per bank. In het buitenland leveren wij uitsluitend aan particulieren.
Indien je kiest voor vooraf overmaken, ontvangen wij uw betaling graag binnen 7 dagen na het plaatsen van je bestelling.
Als wij binnen deze termijn geen betaling hebben ontvangen, dan zullen wij de bestelling annuleren.
- Kortingscodes
Kortingscodes dienen vooraf tijdens het bestellen ingediend te worden en kunnen niet achteraf verrekend worden.
- Verzending en levertijd
Bestellingen van stoffen, fournituren en kleding die op voorraad is worden binnen 3 werkdagen na ontvangst van de betaling verstuurd.
Wij streven ernaar je bestelling zo snel mogelijk te verzenden.
Geplaatste bestellingen kunnen niet meer achteraf gewijzigd worden.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het juist invullen van je adresgegevens. Deze worden automatisch een-op-een overgenomen op het adresetiket. Controleer deze dus goed voordat je jouw bestelling bevestigd!
Merk op dat indien u niet thuis bent en uw bestelling niet bij de buren afgegeven kan worden, de zending naar een PostNL afhaallocatie gaat. U dient uw zending daar binnen een week op te halen. Indien u het niet binnen een week ophaalt stuurt PostNL het retour en moeten wij helaas nogmaals verzendkosten rekenen om het opnieuw naar u op te sturen. Dit geldt ook als u zelf bij het bestellen kiest voor afhalen op een ophaallocatie.
- Verzendkosten
De verzendkosten voor pakketten binnen Nederland zijn €5,95 en bij een bestelling vanaf €75,- exclusief verzendkosten betaal je geen verzendkosten. De verzendkosten voor brievenbuspost zijn €2,95 en bij een bestelling vanaf €50,- betaal je geen verzendkosten.
- Bestellen
Na het plaatsen van uw bestelling ontvang je een orderbevestiging op het door jou opgegeven emailadres. Normaal gesproken ontvang je deze binnen enkele minuten, mocht dit niet het geval zijn controleer dan ook de 'ongewenste mail' of ’spam’ map. Geplaatste bestellingen kunnen niet meer achteraf gewijzigd worden. Vragen over artikelen of bijpassende kleuren dien je vooraf te stellen.
- Klachten/retourneren
Controleer je bestelling direct nadat je deze ontvangen hebt, eventuele klachten dienen uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst te worden gemeld. Klachten over artikelen die al geknipt of verwerkt zijn, kunnen wij niet in behandeling nemen.
Op maat geknipte artikelen, zoals stof en fournituren die per meter worden verkocht, kunnen niet worden geretourneerd. Ook artikelen die speciaal voor jou op maat gemaakt of bedrukt worden kunnen niet geretourneerd worden.
Voor het retourneren van je aankoop dien je binnen 14 dagen na ontvangst contact op te nemen met Kingstyle. Na goedkeuring van retour dien je de artikelen binnen 14 dagen terug te sturen.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Verzendkosten voor het terug sturen komen voor je eigen rekening. Rembourszendingen en niet aangemelde retouren worden niet geaccepteerd. Wij zullen het aankoopbedrag van retour gestuurde artikelen zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen, op je rekening terugstorten. De mogelijkheid tot retourneren geldt alleen voor consumenten en niet voor klanten die handelen in de uitoefening van hun beroep of bedrijf.
Bij een aanwijsbare fout door Kingstyle (verkeerd artikel/kleur geleverd) zullen de kosten voor het retour sturen voor rekening komen van Kingstyle.
- Kleurafwijkingen
De kleuren van de producten op deze website kunnen afwijken van de werkelijkheid Kingstyle kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor deze kleurafwijkingen. Indien je twijfelt over de kleur van een stof en/of fournituren om mee te combineren neem dan contact op, zodat we je kunnen adviseren.
- Wasvoorschrift
Alle kleding en stoffen dienen op maximaal 30 graden binnenstebuiten gewassen te worden op een wasprogramma voor fijne was. Om de kleuren mooi te houden adviseren wij nieuwe kleding of stoffen eerst een nacht in een badje met natuurazijn te zetten. De kleding en/of stoffen niet in de droger laten drogen. Wil je ze buiten in de zon hangen m te drogen? Droog de kleding dan binnenstebuiten. Kingstyle kan niet aansprakelijk worden gesteld voor defecten ontstaan door verkeerd wassen of drogen. Voor stoffen met grote kleurcontrasten adviseren wij bij de eerste wasbeurt een kleurvangersdoekje mee te wassen.
- Vragen
Heb je een vraag, klacht of opmerking, neem dan contact op via het contactformulier op de website van Kingstyle.
11. Aansprakelijkheid
De aansprakelijkheid van Kingstyle is beperkt tot het bedrag van de aankoop zoals op de factuur vermeld.
12. Privacy
De door jouw op onze website ingevulde persoonsgegevens zullen uitsluitend worden gebruikt voor het afhandelen van je bestelling. De gegevens zullen niet door ons ter beschikking worden gesteld aan derden, tenzij dit nodig is voor het afhandelen van je bestelling. Lees ook onze privacyverklaring
13. Cookies
Om te zorgen voor een optimale ervaring in onze webshop, maken wij gebruik van cookies. In onze cookieverklaring kunt u meer lezen over wat cookies zijn en welke cookies er worden geplaatst.
14. Copyright
Het is niet toegestaan, zonder schriftelijke toestemming, tekst- en/of beeldmateriaal van de website te kopiëren, te verveelvoudigen of anderszins te gebruiken.
Kingstyle is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft u de mogelijkheid om uw klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform ( http://ec.europa.eu/odr).
15. Disclaimer
Alle op deze website vermelde informatie en prijzen zijn onder voorbehoud.